Kampania Społeczna
Kampania społeczna
Dzieci i ryby mają głos
1. Wyzwania:
-
Szkoły masowe na całym świecie działają w bardzo anachroniczny sposób i nie przygotowują do wyzwań współczesnego życia i rynku pracy.
-
Dobrostan psychiczny uczniów pozostawia wiele do życzenia.
-
Nikt nie pyta uczniów czego potrzebują w szkołach.
-
W edukacji nie wykorzystuje się wyników najnowszych badań (np. z obszaru neuronauk) i w związku z tym nie stosuje adekwatnych metod uczenia.
2. Grupa docelowa:
-
Rodzice i opiekunowie
-
Dziadkowie i babcie
-
Ogół społeczeństwa
3. Cele:
-
Podniesienie poziomu wiedzy na temat tego, jak szkoła powinna ewoluować.
-
Usłyszenie głosu uczniów.
-
Zachęcenie rodziców do konstruktywnego wywierania wpływu na zmiany w szkołach i włączania się w jej życie.
-
Promocja najlepszych praktyk edukacyjnych.
-
Wprowadzenie nowoczesnych metod uczenia do szkół.
4. Efekty:
-
Wprowadzenie nowoczesnych metod uczenia do polskich szkół, w oparciu o wyniki badań.
-
Poprawa dobrostanu psychicznego polskich uczniów (poczucie własnej wartości, sprawczości, szczęścia).
-
Ułatwienie innowacyjnym szkołom i nauczycielom wprowadzenia koniecznych zmian, dzięki oswojeniu z nimi rodziców.
-
Ogólnopolska debata na temat edukacji.
-
Pierwszy krok w kierunku “evidence-based educational policy”.
-
Szkoła przyjaznym miejscem, do którego dzieci (i nauczyciele) przychodzą z radością.