ASERTYWNOŚĆ W SZKOLE

Czy można sobie wyobrazić szkołę opartą na zasadach asertywności? W której uczniowie mieliby możliwość swobodnego komunikowania własnych potrzeb rozwojowych

Asertywność to, w skrócie, umiejętność wyrażania swoich potrzeb, emocji, opinii w sposób nie naruszający praw innych osób. To zdolność zachowania siebie, bycia w zgodzie z własnym ja - przy jednoczesnym poszanowaniu odmienności innych ludzi. To bardzo przydatna kompet...

czytaj więcej

SZKOŁĘ TWORZĄ LUDZIE

Fundamentem dobrej szkoły są ludzie. Ludzie tworzą miejsca a miejsca tworzą ludzi...

W szkole spędzamy kilkanaście tysięcy godzin. Jednak po jej ukończeniu rzadko pamiętamy, o czym mówili do nas nauczyciele, czego konkretnie nas uczyli, jakie treści przekazywali.  Pamiętamy natomiast jakimi byli ludźmi, jaki...

czytaj więcej

MULTIMEDIA W EDUKACJI

Jeśli nauczyciele i uczniowie lubią i szanują się nawzajem edukacja będzie przebiegać sprawnie. W takich okolicznościach komputery czy tablety staną się jedynie przydatnym dodatkiem do fascynującej przygody z wiedzą, technicznym wsparciem na drodze do poznania siebie i otaczającego świata. 

Od czasu do czasu w dyskursie publicznym pojawiają sie alarmistyczne głosy, podszyte grubo lękiem, ostrzegające przed cyfrową demencją, straszące atomizacją społeczną, do jakiej miała doprowadzić ekspansja multimediów. Obawy znajdują przełożenie na postulaty zakazania...

czytaj więcej

CZEGO UCZĄ NAS STAROŻYTNI?

Już starożytni pedagodzy zdawali sobie sprawę, jak ważną rolę w edukacji odgrywa personalistyczne podejście do ucznia, jak istotne znaczenie mają dobre relacje. Poniżej kilka ciekawych cytatów z ich pism. 

Coaching edukacyjny, NVC, neurodydaktyka, rodzicielstwo bliskości - nowe modne trendy, które odkrywają rzeczy dawno odkryte. Już przecież kilka tysięcy lat temu w Grecji i Rzymie starożytni myśliciele wskazywali, że: - nauczyciel...

czytaj więcej

WŁASNA DROGA

Kultura szkolna nie może być konstruktem inżynierii społecznej. Nie można jej zeskanować i skopiować w drukarce 3D.

Amerykański progresywizm? Japoński kaizen? Model szwajcarski? A może fiński? Inspiracje są inspirujące. Można się wiele nauczyć od innych. Niemniej mam wrażenie, że zbyt często takie zapatrzenie przejawia się tendencją do odruchowego kopiowania zewnętrznych roz...

czytaj więcej

SZKOŁA REALNEJ DEMOKRACJI

Potrzebujemy szkoły poszerzającej rzeczywiste sprawstwo uczniów. Traktującej młodego człowieka jako sternika własnego rozwoju. Szkoły, która sama w sobie stanowiłaby demokratyczną wspólnotę,

Demokracja dzisiaj wygląda tak jak wygląda, bo edukacja do niej nie przygotowuje. W jaki sposób szkoła autorytarna, oparta na posłuszeństwie, sztywnej hierarchii, sprowadzająca się do wykonywania poleceń może wykształcić świadomych i aktywnych obywateli?

czytaj więcej

logo footer

kontakt

Fundacja EduTank Edison 

ul. Królewicza Jakuba 71

02-956 Warszawa


tel: +48 513 662 364

email: kontakt@edutank.org.pl

zajrzyj również