Open Eyes Education czyli w jakim kierunku powinny ewoluować szkoły?

KONWERSATORIUM

KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ

Prowadzący: prof. Andrzej Blikle

7 czerwca 2017r. czwartek, godz. 16:00 – 20:00 Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
ul. Koszykowa 79 (róg ul. Krzywickiego) wstęp wolny

Open Eyes Education
czyli w jakim kierunku powinny ewoluować szkoły?

Prof. Marlena Plebańska Uniwersytet Warszawski / Fundacja EduTank

Na przestrzeni rozwoju ludzkości możemy zidentyfikować trzy rodzaje instytucji, które w najmniejszym stopniu uległy ewolucji — są to: kościoły, więzienia i szkoły. Wszystkie oparte o silną hierarchię i podporządkowanie, nie dające przestrzeni na organiczny rozwój, opresyjne i odtwórcze...

Jeśli chcemy zrobić krok w przyszłość i wejść na wyższy poziom rozwoju ludzkiej świadomości i współpracy, powinniśmy przede wszystkim skupić się na wsparciu sektora edukacyjnego w wyjściu poza ten utrzymujący się od stuleci schemat. To właśnie w szkołach najbardziej potrzebny jest postęp. To w szkołach zamknięta jest dzisiaj nasza wspólna przyszłość. To tam znajduje się klucz do zrównoważonego rozwoju, dbania o dobro wspólne, budowania globalnego społeczeństwa opartego o współpracę i empatię.

Pora wymyślić edukację na nowo. Czy wiemy, jakie kompetencje są kluczowe z perspek- tywy jutra? Tak — wskazuje je m.in. raport “Future Work Skills 2020”. Są to przede wszystkim kompetencje społeczne i technologiczne — tzw. “human touch” — głęboko humanistyczne wykorzystanie technologii dla dobra nas wszystkich i naszej planety. Czy wiemy w jaki sposób przekształcić szkoły, żeby służyły rozwijaniu tych kompetencji? Tak — wiemy — jest wiele przykładów placówek edukacyjnych, które już dziś starają się odpowiadać na potrzeby jutra, również w Polsce. Zapraszamy do poznania tych najlepszych praktyk.

 

logo footer

kontakt

Fundacja EduTank Edison 

ul. Królewicza Jakuba 71

02-956 Warszawa


tel: +48 513 662 364

email: kontakt@edutank.org.pl

zajrzyj również